Tuesday, May 29, 2012

How To Write Job Application Letter

Surat permohonan sepintas terlihat mudah dan tidak terlalu penting. Namun, menulis surat lamaran sebenarnya memerlukan etika. Karena isi surat lamaran dan kelengkapannya mencerminkan sikap dan kepribadian Anda. Berikut, beberapa hal penting untuk mengetahui yang berhubungan dengan pekerjaan menulis surat lamaran.
  1. Surat yang Efektif :
    Surat
    atau email harus dapat menarik perhatian si penerima akan efektif. Jika surat ditulis secara efektif, sehingga kemungkinan untuk mendapatkan hasil yang cukup baik akan semakin besar. Ingat, sekali Anda menerima panggilan untuk tes atau wawancara, itu berarti Anda telah mencapai keberhasilan dalam titik ini.
  2. Bahasa Surat
    Gunakan
    bahasa yang benar, sopan dan mudah diingat. Penting untuk dicatat, bahasa mencerminkan kepribadian Anda.
  3. Perhatikan content atau isi suratTulis surat Anda singkat dan ringkas. Gunakan bahasa yang mudah. Gunakan kata-kata yang umum digunakan (umum).
  4. Kerapihan
    Gunakan kertas yang bagus, bersih dan rapi, tidak kusut, tidak tebal dan tidak mudah robek. Lebih baik menggunakan komputer, gunakan jenis font standar, seperti Times New Roman untuk memberi kesan formal.



Application letter cursory look easy and not too important. However, writing a cover letter actually require ethics. Because the contents of a letter of application and completeness reflects your attitude and personality. Here, some important things to know relating to the work of writing a cover letter.

  1. Effective Letters
    Letter or email should be able to attract the attention of the recipient to be effective. If the letter is written effectively, so it's possible to get a pretty good return will be even greater. Remember, once you receive a call for a test or interview, it means you have achieved success in this point.
  2. Language of the letter
    Use the correct language, polite and easy to remember. Important to note, the language reflects your personality.
  3. Limit your content Letter
    Write your letter brief and concise. Use language that is easy. Use words that are commonly used (general).
  4. Tidiness.
    Use paper that is nice, clean and neat, not wrinkled, not thick and not easily torn. Better use of computers, use a standard font type, such as Times New Roman to give a formal impression.

     


No comments:

Post a Comment